بهترین راهنما برای انتخاب مناسب ترین کفپوش خانه (بخش دوم)

25 آبان 98 مقالات
بهترین راهنما برای انتخاب مناسب ترین کفپوش خانه  (بخش دوم)

قبل از انتخاب کفپوش مناسب برای کف منزل و فضاهای دیگر، باید با انواع آن‌ها و ویژگی‌های بارز کفپوش‌ها آشنا شد. هرچقدر بیشتر از سازو کار و ویژگی‌ها سر در بیاورید، انتخاب کفپوش برای شما آسان‌تر و شیرین‌تر می‌شود. این مقاله بخش دوم مقاله‌ای با عنوان “بهترین راهنما برای انتخاب مناسب ترین کفپوش خانه است” که به معرفی بهترین و رایج ترین انواع کف‌پوش پرداخته شده است. با کمک اطلاعات آمده در این مقاله قطعا انتخاب مناسبی خواهید داشت.

۵-کفپوش چوب پنبه ‌ای: بهترین کف‌پوش برای راحتی پاها

چرا کفپوش چوب پنبه ای می‌تواند بهترین گزینه برای کف خانه شما باشد؟

صادقانه بگویم که کفپوش چوب پنبه ای در میان انبوه کفپوش‌های دیگر، در رتبه اول و دوم نیست. اما این نوع، قطعا شایستگی حضور در لیست عمومی “بهترین کفپوش” را دارد. زیرا:

  • کفپوش چوب پنبه یک منبع تجدیدپذیر است. که از پوست چوب بلوط (چوب پنبه) ساخته شده است. هرچیزی که از طبیعت ساخته شود، به طبیعت نیز بازمی‌گردد.
  • بخاطر ساختار سلولی اسفنجی شکل، چوب پنبه می‌تواند فشرده و به راحتی به حالت اولیه بازگردانده شود. بنابراین در برابر ضربه مقاوم است.
  • کف‌پوش چوب پنبه یک صداخفه‌کن فوق العاده است. به همین دلیل است که از اواخر قرن ۱۹ به‌صورت گسترده در کتابخانه استفاده می‌شود.
  • چوب پنبه همه کاره است. در کنار کاشی و یا تخته قابل استفاده است. نصب آسانی دارد. و می‌تواند توسط کسانی که کف‌پوش‌های چوبی مهندسی شده را نصب می‌کنند، براحتی پیاده سازی و نصب شود.
  • از آنجایی که چوب پنبه، از پوست درخت گرفته می‌شود، می‌تواند شامل الگوهایی مشابه با پوسته درخت باشد. مسلما طرح روی کف‌پوش‌های چوب پنبه ای در‌بر‌دارنده بهترین طرح‌های طبیعی، مانند طرح روی تنه درختان است.
  • تعمیر و نگهداری آن آسان است.
  • با توجه به طبیعی بودن، کفپوش پنبه برای همه اعضای خانواده غیر سمی و بی خطر است.

کفپوش

۶-بامبو – کفپوش “سبز” دوست داشتنی

بامبو یکی از گیاهان زود رشد جهان است. در واقع، بامبو یک نوع چمن است. بنابراین، چگونه ممکن است که یک گیاه بهترین کفپوش برای خانه شما باشد؟! برای این سوال دو پاسخ داریم:

بامبو بی‌ضرر، طبیعی و تجدیدپذیر است.

کف‌پوش بامبو یک منبع تجدیدپذیر است. اگر چه از لحاظ فنی بامبو نوعی گیاه است، اما الیاف آن می‌توانند به سختی سخت‌ترین چوب‌ها باشد. مقاومت کششی این الیاف نسبت به بسیاری از آلیاژهای فولاد بیشتر است. و در نهایت بطور باور نکردنی، قابلیت فشرده شدن الیاف بامبو بیشتر از مخلوط بتن است.

مقاومت در برابر ضربه

به طور معمول، کفپوش بامبو یک محصول چوبی مهندسی شده است. تقریبا شبیه به کف‌پوش چوب پنبه است. و به علت ماهیت ساختار سلولی بامبو، کف‌پوش آن نسبتا مقاوم است.

کفپوش

۷-کفپوش بتنی: ظاهری امروزی و مدرن

احتمالا عنوان این بخش شما را به یاد گاراژ و کفپوش‌های پیاده رو می‌اندازد. دوباره فکر کنید. استفاده از بتن تنها مختص سازه‌های ساختمانی نیست. بتن در تزئینات و دکورها نیز استفاده می‌شود. بنابراین چرا از بتن برای کفپوش استفاه نشود؟ کف‌پوش بتنی می‌تواند یک جایگزین ایده‌آل برای فرش، موکت و زیراندازهای دیگر باشد. امروزه کف‌پوش بتنی به آرامی خود را به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های کفپوش برای صاحبان خانه‌های با درآمد متوسط تبدیل کرده است. یعنی اگر توانایی خرید و نصب کفپوش‌های گران قیمت را ندارید ، دست کم می‌توانید از کفپوش‌های بتنی لذت ببرید.

کفپوش

تزئین هوشمندانه بتن

امروزه روش‌های رنگ آمیزی و دکوراتیو به‌قدری پیشرفت کرده است، که بی‌روح‌ترین سازه‌ها را نیز، می‌توان به قابل توجه‌ترین‌ها تبدیل کرد. راه‌های خلاقانه زیادی برای پوشش کفپوش بتن وجود دارد. از یک متخصص و طراح داخلی برای تزئین کفپوش بتنی مشورت بگیرید. اگر محلی که قرار است کفپوش کنید پر رفت و آمد است، بهتر است گوشه چشمی هم به این نوع کف‌پوش داشته باشید. زیرا این نوع از کفپوش‌ها، مقاومت زیادی در برابر رفت و آمد دارد.  با توجه به این که هیچ درزی ندارد، هیچ نقطه آلوده‌ای در کف فضا نیز تجمع پیدا نمی‌کند.

۸-کفپوش چرمی : منحصر بفرد و خاص

چرم معمولا یکی از آخرین انتخاب‌هایی است که مردم به آن فکر می‌کنند. یعنی ابتدا بقیه کف پوشها را زیر نظر می‌گیرند. و کمتر به گزینه چرم فکر می‌کنند. اما این نوع کفپوش نباید از لیست بهترین کفپوش‌ها حذف شود.

کفپوش

رفت و آمد بیشتر، کیفیت بهتر

هر چقدر رفت و آمد روی این کفپوش‌ها بیشتر باشد، کیفیتشان نیز بالاتر می‌رود. دقیقا مشابه کت‌های چرمی قدیمی.

کف پوش چرمی احساسات را بر می‌انگیزد

کف پوش چرم احساس زنده‌ و نابی به ما می‌هد. بسیار عجیب و غریب است. در فصل زمستان گرم است و در تابستان خنک. و براحتی با یک لمس  می‌توانید تغییر را احساس  کنید. چرم فقط  شامل رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز نیست؛ شما می‌توانید در هر رنگی سفارش ساخت و نصب آن را بدهید. چون هم از چرم طبیعی و هم مصنوعی در ساخت کف پوش چرمی استفاده می‌شود. مدل چرمی، آخرین گزینه برای آن دسته از افرادی است که سایر طرح‌ها و انواع کفپوش ها را نمی‌پسندند.

۹-وینیل لوکس : نمای طرح چوب و سنگ

سوال: اگر کفپوشی بخواهیم که دارای طرح چوب باشد، کدام کفپوش را انتخاب می‌کنید؟

جواب: کفپوش چوبی!

بگذارید جور دیگری سوال را مطرح کنیم: اگر بخواهیم کفپوش مدل چوب و یا سنگ داشته باشیم، بدون اینکه هزینه نصب و نگهداری آن را بدهیم. کدام نوع کفپوش را انتخاب کنیم؟؟ جواب قطعا وینیل لوکس است. که نسبتا طرح و نوع جدیدی در دنیای کف پوش‌ها است. کف‌پوش وینیل لوکس دارای سه ویژگی اصلی است:

ظاهر: تولید کنندگان به کمک تکنیک‌های مدرن پرینت، طرح‌های زیبای ۳بعدی را بر روی این کف‌پوش‌ها اعمال کرده‌اند.

احساس: شامل طرح‌های چوب است. با نگاه کردن به آن، گویی به یک ورقه چوبی واقعی نگاه می‌کنید.

ضخامت: کفپوش وینیل لوکس از کاشی معمولی ضخیم‌تر است – اغلب دو برابر ضخامت دارد.

کفپوش

۱۰-سرامیک طرح چوب: گران و اعیان پسند

سرامیک طرح چوب نسبت به کف پوش‌های چوبی و ونیل گرانقیمت‌تر است و هر کسی از این نوع نمی‌تواند استفاده کند. به احتمال زیاد شما بارها و بارها بر روی این نوع کف پوش‌ها قدم گذاشته‌اید. شاید مطب یک پزشک، دفتر وکیل  یا یک فروشگاه لباس‌های گرانقیمت و یا یک رستوران شیک و گران. با نگاه کردن به این کفپوش، مغز شما فکر می‌کند که جنس آن‌ها چوب است. ولی در واقع جنس آن‌ها از سرامیک است. این سرامیک‌ها طرح چوب هستند. و نباید با خود چوب اشتباه گرفته شود. هرچند با راه رفتن روی کف پوش سرامیکی طرح چوب، چنین احساس می‌شود که بر روی چوب قدم می‌گذاریم.

کفپوش