پروژه طراحی آشپزخانه با شرط استفاده حداکثری از فضا توسط سانیا دکور

26 شهریور 98 مقالات
پروژه طراحی آشپزخانه با شرط استفاده حداکثری از فضا توسط سانیا دکور

این پروژه توسط تیم تخصصی سانیا دکور انجام شده است، که ما در این مقاله آن را با شما به اشتراک می‌گذاریم. این پروژه، طراحی آشپزخانه و فضای بیرون از آشپزخانه است. به‌طوری‌ که از فضا نهایت استفاده به عمل آید. صاحب‌خانه به دلیل کمبود فضا برای ذخیره‌سازی، و حجم بالای وسایل خانه، درخواست کمدها و فضاهای بیشتر ذخیره‌سازی را داشت. در ادامه با ما همراه باشید تا نتیجه طراحی برای این درخواست صاحب‌خانه را مشاهده کنیم.

سبک دکوراسیون: سبک دکوراسیون درنظر گرفته شده برای این آشپزخانه و فضای بیرون از آن، سبک مدرن است. که فضایی بسیار ساده و در عین حال زیبا و مجلل ایجاد می‌کند.

نورپردازی: نور طبیعی از پنجره آشپزخانه به فضای داخلی می‌تابد، و نور مصنوعی کافی توسط لامپ‌های هالوژنی کار شده بر روی کناف‌‌کاری سقف، فضای داخل آشپزخانه و بیرون را روشن می‌کند.

طراحی دکوراسیون آَشپزخانه

اولین اولویت برای طراحی، فارغ از زیبایی، درخواست صاحب‌خانه است. که فضاهای ذخیره‌سازی بیشتر برای آشپزخانه و بیرون از آن را می‌خواهد. پس بهترین راه برای آشپزخانه، طراحی کابینت‌های بیشتر و استفاده حداکثری از فضا است. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، طراحان سانیا دکور بیشترین کابینت ممکن را برای این فضا طراحی کرده‌اند. با درنظر گرفتن کانترهای کافی برای فضای آماده سازی غذا، کابینت‌هایی از پایین تا بالا، به‌صورت یک‌دست طراحی شده است، تا از فضای خالی و اضافی مابین کابینت‌های بالا و پایین اجتناب شود. همچنین کابینت‌هایی هر چند باریک، برای فضای بالایی کنار پنجره طراحی شده است. قسمت بالای یخچال فریزر نیز با کابینت پرشده است. تا فضای استفاده نشده باقی نماند.

کابینت‌های انتخاب شده برای این آشپزخانه از جنس هایگلاس و به رنگ سفید یخچالی است. رنگ سفید باعث می‌شود فضا بزرگ‌تر و دل‌بازتر به‌نظر آید. رنگ روی کانترها و اطراف کابینت‌ها خاکستری تیره است تا با رنگ سفید کابینت‌ها هم‌خوانی داشته باشد و فضا خسته‌کننده و بی روح نباشد. کابینت‌ها با مگنت فشاری باز و بسته می‌شوند و دستگیره‌ای برای آن‌ها تعبیه نشده است. این سادگی، سبک مدرن آشپزخانه را بیشتر نشان می‌دهد.

کناف‌کاری سقف نیز به تبعیت از سبک مدرن فضا، بسیار ساده و به صورت مستطیل شکل است. همچنین کناف‌کاری سقف فضای بیرون از آشپزخانه نیز، ساده و مستطیلی شکل است.

کفپوش آشپزخانه و فضای بیرون از آن، سنگ سفید ساده و متناسب با سبک کلی این دکوراسیون است.

طراحی آشپزخانه

طراحی دکوراسیون فضای بیرون آَشپزخانه

در امتداد دیوار آشپزخانه و به صورت هماهنگ با کابینت ها، کمدی برای ذخیره سازی بیشتر وسایل و همچنین یک دکوری منحصربه‌فرد طراحی کرده ایم. این کمد در عین کاربردی بودن، یک بافت چوبی خیره کننده را ایجاد می‌کند. این طراحی، همانطور که در دو تصویر مشاهده می‌کنید، به دو صورت متفاوت انجام شده است، تا یکی از آن‌ها به سلیقه صاحب‌خانه انتخاب و اجرا شود.