طراحی آشپزخانه یک واحد مسکونی توسط سانیا دکور

26 شهریور 98 مقالات
طراحی آشپزخانه یک واحد مسکونی توسط سانیا دکور

در این بخش به معرفی یکی از پروژه های انجام شده توسط تیم متخصص طراحی دکوراسیون داخلی سانیا دکور خواهیم پرداخت. این پروژه در واقع، طراحی آشپزخانه یک واحد مسکونی است، و طراحی آشپزخانه تاحدودی طبق سلیقه صاحب خانه و با مشاوره تخصصی و طراحی مهندسان سانیادکور انجام شده است.

سبک دکوراسیون: سبک مورد نظر در طراحی آشپزخانه، سبک مدرن است که در عین سادگی بسیار لوکس است و فوق العاده به چشم می آید.

نورپردازی: نور طبیعی این آشپزخانه توسط دو پنجره قرینه تامین می‌شود، و نور مصنوعی فضا توسط لامپ‌های هالوژنی تامین می‌شود که برروی کناف کاری‌های سقف تعبیه شده است.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه

آشپزخانه زیبای این آپارتمان مسکونی، با کابینت هایی از جنس هایگلاس و به رنگ سفید یخچالی و خاکستری تیره طراحی شده است. رنگ سفید به عنوان رنگ اصلی و غالب، و رنگ خاکستری تیره به عنوان حاشیه و بدنه کابینت‌‍‌ها در نظر گرفته شده است. رنگ کفپوش، هم‌رنگ با کابینت‌ها است که این خود باعث یک‌دست دیده شدن و بزرگ‌تر نشان دادن آَشپزخانه می‌شود. این کابینت‌ها نمایی بسیار ساده و مدرن، اما در عین حال مجلل را به وجود آورده اند. پلان آشپزخانه به شکل U بوده، که اطراف آن با کابینت و مرکز آن (که از بیرون آشپزخانه به راحتی دیده می‌شود) با یک کمد دکوری زیبا طراحی شده است.

سقف آشپزخانه با کناف کاری‌ U شکل که کاملا هماهنگ با پلان U شکل آشپزخانه است طراحی شده است، و لامپ‌های هالوژنی روی آن، نور مصنوعی فضا را تامین می‌کند.

پرده های انتخابی برای آشپزخانه از نوع پرده کرکره چوبی است. که در مواقع نیاز به راحتی و به سهولت جمع می‌شود، تا نور را به داخل هدایت کند. کانترهای آشپزخانه از جنس سنگ مرمر، و پیشخوان اوپن (OPEN) از جنس MDF هایگلاس است. رنگ کانترها به رنگ خاکستری خیلی روشن و رنگ پیشخوان اوپن، به رنگ خاکستری تیره طراحی شده است، تا در تضادی هماهنگ‌گونه با هم، جنس و سطح آن‌ها کاملا جدا از هم دیده شود.

به دلیل اینکه فضای آشپزخانه با رنگهای سفید و خاکستری، خسته کننده و بی روح بنظر نرسد، یک دیوار آشپزخانه با کاشی آینه‌ای برنزی پوشانده شده است، که به عنوان یک فضای درخشان و خیره کننده در قلب آشپزخانه دیده می‌شود. و فضای آشپزخانه را دو چندان شیک و جذاب می‌کند.

کابینت های بدون دستگیره با تمام اجزای آشپزخانه یک تناسب فوق العاده را شکل داده است، و سبک مدرن آشپزخانه را بیشتر به رخ بیننده می‌کشد. برای کابینت ها به جای دستگیره، مگنت های فشاری تعبیه شده است. سینک ظرفشویی انتخاب شده برای این فضا، از نوع سینک دولگنه است، که یک لگن آن کوچک‌تر است و جای کمتری را می گیرد، جنس سینک از نوع استیل ضدزنگ و آهنربا‌نگیر است. شیر آب ظرفشویی از نوع اهرمی است تا استفاده از آن، برای صاحب خانه آسان‌تر شود. در کل، طراحی اصولی مثلث اصلی آشپزخانه کاملا رعایت شده است، به طوری که دسترسی ها از اجاق گاز، به سینک ظرفشویی و یخچال، کاملا راحت است.

این آشپزخانه زیبا و لوکس با سبک مدرن خود، رضایت صاحب خانه و به دنبال آن رضایت تیم تخصصی سانیا دکور را به همراه داشته است.