انواع مبلمان اتاق نهارخوری

25 مهر 98 مقالات
انواع مبلمان اتاق نهارخوری

یکی دیگر از قسمت‌های مهم خانه، اتاق نهارخوری است. و مانند دیگر قسمتهای منزل، دکوراسیون و مبلمان خاص خود را دارد. اتاق نهارخوری محلی برای تجمع خانوادگی هنگام غذاخوردن و محلی برای پذیرایی از مهمانان و دوستان هنگام شام و نهار، و برگزاری جشن‌های شما است. برای اتاق نهارخوری محیطی زیبا، دل‌چسب و مجهز با مبلمانی مناسب و درخور لازم است، تا همیشه خاطرات خوبی کنار عزیزان‌تان بسازید. بسته به بزرگی و کوچکی اتاق نهارخوری، انتخاب صحیح مبلمان آن، کمک خواهد کرد تا از بیشترین فضای اتاق خود استفاده کنید. ما در این مقاله انواع مبلمان اتاق غذاخوری را به شما معرفی می‌کنیم تا بهترین انتخاب‌ها را برای فضای نهارخوری ایده‌آل خود داشته باشید.

۱-میز نهارخوری

میز نهارخوری مرکز و کانون اتاق نهارخوری است. و می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد. مربع، مستطیل، گرد، یا بیضی اشکال متنوع یک میز نهارخوری هستند. شکل میز می‌تواند به:

  • فضای اتاق
  • تعداد افراد خانواده
  • و سلیقه شخصی شما

بستگی داشته باشد. همچنین میز نهارخوری باید طوری انتخاب شود، که حرکت صندلی به زیر میز و عقب کشیدن آن آسان باشد. انتخاب جنس میز هم یکی از چالش های خرید این مبلمان است. میز نهارخوری می‌تواند جنسی از چوب، ام دی اف، فلز یا پلاستیک  داشته باشد.

اتاق نهارخوری

۲-صندلی های نهارخوری

اگر بیشتر وقت خود را در منزل می گذرانید، یا فرزند کوچک دارید، باید به این نکته توجه کنید که: استفاده شما از صندلی نهارخوری محدود به زمان نهار و شام نخواهد بود. و در طی روز بارها از آن‌ها استفاده خواهید کرد. پس به صندلی مقاوم و بادوام نیاز خواهید داشت. عامل مهم دیگر برای انتخاب صندلی نهارخوری مناسب، جنس آن است. که طبق بودجه و سلیقه شما متفاوت خواهد بود. تعداد صندلی‌ها باید متناسب با تعداد افراد خانواده و اندازه میزنهارخوری باشد.

اتاق نهارخوری

۳-بوفه

مبلمان بعدی در اتاق نهارخوری، بوفه است. بوفه همانند کنسول، کمدی با ارتفاع کم و درب دار است. بوفه طبقاتی برای جای دهی ظروف و ابزار سرو غذا دارد. این کمد

۱. برای افرادی که آشپزخانه کوچک دارند و تعداد کابینتهای آنها کم است، و

۲.افرادی که فضای کافی در اتاق نهارخوری خود دارند ، بسیار مناسب است.

ظاهر بوفه با چند وسیله تزیینی و دکوری بر روی آن، جذابیت بصری و زیبایی خاصی به دکوراسیون اتاق نهارخوری می‌بخشد.

اتاق نهارخوری

۴-سرویس نهارخوری

مبلمان سرویس نهارخوری، حداقل از ۵ تکه تشکیل شده است:

  • یک عدد میز نهارخوری
  • و چهارعدد صندلی

خرید سرویس نهارخوری، بسیار راحت تر و باصرفه تر است. و زحمت ست کردن یا هماهنگ کردن میز با صندلی‌ها از دوش شما برداشته می‌شود. سرویس نهارخوری در طرح‌ها، رنگ‌ها و جنس‌های مختلف و زیبا، طبق سلیقه شما، در بازار موجود است. هرچند که حداقل سرویس ۵ قلم است، اما به تناسب تعداد اعضای خانواده باید اقدام به خرید و تهیه سرویس کرد. برای تعداد بیشتر افراد خانواده، باید بر تعداد صندلی‌ها اضافه کرد. و میز نهار خوری بزرگ‌تر و وسیع‌تری تهیه کرذ.

اتاق نهارخوری

۵-صندلی بار

نوع دیگری از مبلمان اتاق نهارخوری، صندلی بار است. ارتفاع صندلی بار نسبت به صندلی‌های نهارخوری دیگر، بیشتر است، و در دو صورت می‌توان از آن استفاده کرد:

  • اگر فضای کافی برای میز و صندلی نهارخوری وجود نداشته باشد، می‌توان از صندلی بار استفاده کرد. و با این کار از فضای کم، نهایت بهره را برد. با صندلی بار جایگاهی مانند بار بر روی کانتر کابینت‌های آشپزخانه، یا بر روی کانتر آشپزخانه اوپن ایجاد می‌شود، که جایگزین مناسبی برای میز و صندلی نهارخوری خواهد بود.
  • در کنار میز و صندلی اتاق نهارخوری، در صورت تمایل می‌توان از صندلی و کانتر بار نیز استفاده کرد، که بسیار جذاب و کاربردی بنظر می‌آید.

تعداد صندلی بار به:

  • میزان فضای موجود
  • تعداد افراد خانواده
  • و سلیقه شخصی شما

بستگی دارد.

اتاق نهارخوری

۶-کمد ویترین

یکی دیگر از مبلمان اتاق نهارخوری ویترین یا به اصطلاح خودمانی بوفه است. خرید آن سلیقه‌ای است و واجب نیست. این مبلمان شامل یک کمد طبقاتی با درب شیشه‌ای است، که مانند ویترین در یک قسمت از اتاق پذیرایی مخصوصا در گوشه‌ها به نمایش درمی‌آید. وسایل مختلفی در این کمد جای داده می‌شود برای مثال این وسایل می‌تواند شامل:

  • ظروف پذیرایی و سرو غذا
  • ظروف و وسایل شیک دکوری

باشد. این کمد نمای بهتری به اتاق نهارخوری می‌بخشند. استفاده از کمد ویترین جای زیادی را می‌طلبد. افرادی که خانه‌های بزرگی دارند و نمی‌دانند برای پر کردن اتاق از چه عناصری استفاده کنند، می‌توانند یک نیم نگاه به این نوع مبلمان داشته باشند. برای خانه‌هایی با آشپزخانه کوچک نیز کمد ویرین یک انتخاب هوشمندانه است. زیرا فضای آَشپزخانه کوچک و درنتیجه کابینت بکار رفته کمتر است. وسایل و ظروفی که در کابینت جا نشده‌اند براحتی می‌توانند در بوفه گنجانده شوند.

مواردی که مورد بررسی قرار گرفته شد، اصلی ترین مبلمان اتاق نهارخوری بود. مبلمان متنوع و بیشتری برای دکور نهار خوری وجود دارد. باید با توجه به سلیقه و با در نظر گرفتن فضای اتاق نهارخوری سعی کنید مبلمانی شیک و مقرون به صرفه خریداری کنید. و یا از مبلمانی که دارید بهترین استفاده را ببرید.

اتاق نهارخوری